Durance Linen Care Doftljus erbjudande
Köpvillkor

Köp- och Leveransvillkor

Senast uppdaterad: 2010-11-25

Villkor för köp
Du måste minst vara 18 år för att handla hos oss. Är du under 18 måste du ha målsmans tillstånd att handla. Genom att godkänna köpvillkoren och genomföra din beställning medger du att du har målsmans tillstånd. Vid köp godkänner du som kund våra köpvillkor nedan.

Priser
Alla priser är angivna inklusive mervärdesskatt (moms) såvida inte annat är specificerat. Momsen skiljer sig beroende på typ av produkt. Böcker har en moms på 6%, livsmedel 12% och övriga produkter 25%. Avgift för frakt tillkommer enligt leveransmetod genom vår samarbetspartner DHL. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan varsel. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga priser eller uppgifter i produktbeskrivning.

Minimumorder
Delsumman för minsta order exklusive frakt och eventuella expeditionsavgifter måste uppnå 100 kr inkl. moms.

Avtal om köp
Avtal om köp träffas först när kund bekräftar köpet och har erhålligt en orderbekräftelse via e-mail. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell tillsyn med hjälp av webbutikssystemet. Vid felaktigheter i t ex. pris, betalningsmetod, leveransmetod, osv. skall kund kontakta oss snarast för att korrigera fel innan försändelsen sker.

Betalningsalternativ
Du kan välja mellan följande betalningsmetoder:

* Postförskott/kontant vid leverans

Vi skickar tyvärr ej längre ut mot postförskott då alldeles för många inte löser ut sina paket.

* Kortbetalning
Förskottsbetala med kredit- eller betalkort. Inga extra avgifter tillkommer. Vi stöder för närvarande VISA och MasterCard. Vi garanterar att er kreditkortsinformation behandlas med största säkerhet genom en 256-bitars krypterad anslutning. Era kreditkortsnummer sparas inte hos oss och finns inte tillgängliga för någon obehörig utomstående eller personal.

* Bankbetalning
Förskottsbetala med din internetbank. Du kan välja att betala in till vårt bankgiro. Observera att leveranstiden ökar då det tar några dagar för betalningen att nå oss via er bank (ca 2-3 dagar extra). Inga extra avgifter tillkommer.

* Faktura
Med faktura kan du få din vara hemskickad innan du betalar. Ordern får inte överstiga 4.400 kr. I samarbete med Klarna AB erbjuder vi fakturabetalning för privatpersoner och företag genom tjänsten Fakturera Mig! Vi behöver ert personnummer/organisationsnummer. Du måste vara över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Leveransadress måste överensstämma med folkbokföringsadress. En förenklad kreditupplysning utan kännedomskopia kommer att ske. Betalningsvillkor för faktura är 30 dagar netto. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift om 50 kr, samt dröjsmålsränta med 20% + referensränta. Om betalning inte sker efter påminnelse går ärendet till inkasso och därefter direkt till Kronofogden. En expeditionsavift för fakturahantering tas ut för att täcka våra administrativa kostnader om 29 kr per faktura.

Leveranstid och sätt
Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. Vi försöker att sampaketera alla varor i den grad det går så de levereras tillsammans. Om paketet är litet levereras det direkt hem till din brevlåda. I annat fall till ditt lokala postkontor eller närmaste utlämningsställe. Leverans sker med vanligt postpaket eller brev till närmaste postkontor eller utlämningsställe beroende på storlek och vikt.

Frakt
Vi har en enhetsfrakt om 59 kr inrikes. För priser utomlands ber vi er att kontakta oss då vi för närvarande inte har en komplett prislista. Om ni önskar att skicka med en annan leverantör förutom DHL är det andra priser som gäller. Du kan se dessa priser innan du bekräftar ditt köp. Vi ansvarar inte för transportskador eller försvunna paket som uppkommer under frakt. Då logistiken ligger utanför vår kontroll. Vi kan dock vid försvunna eller skadade paket reklamera försändelsen till DHL och antingen skicka en ny försändelse eller erbjuda pengarna tillbaka.

Öppet köp/Ångerrätt
Du har alltid 14 dagar öppet köp enligt distandshandelslagen via postorder. Du kan antingen byta till en annan produkt eller få pengarna tillbaka. Du måste kontakta oss först innan du skickar tillbaka en vara. Du står själv för returfrakten och transportrisken. Varan måste vara oanvänd i obruten förpackning annars gäller inte öppet köp. Vi löser inte ut några varor som skickas till oss som postförskott.

Ångerrätt gäller ej tjänster eller specialbeställningar som påbörjats med konsumentens samtycke.

Ej utlösta paket
Om varan inte hämtas och skickas tillbaka till oss, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 400 kr oavsett köpsumma för att täcka våra administrativa kostnader. Betalning skall ske inom 14 dagar räknat från fakturadatum. Skulle denna avgift inte betalas skickas ärendet till inkasso.

Reklamationer
Om en vara är felaktig/defekt, transportskadad eller felexpedierad skall mottagaren eller kund kontakta oss omedelbart. Specificera vilken produkt det gäller, beskriv problemet, ange kundnummer samt ordernummer. Vid reklamation står vi för transportrisk och returfrakt. Om varan inte visar sig vara felaktig/defekt har vi rätt att debitera dig för fraktkostnaden. Vi löser inte ut några varor som skickas till oss som postförskott.

Garantier
Med vår 100% nöjd kund garanti kan du alltid känna dig säker! Vårt mål är att du skall känna dig trygg och nöjd med de produkter och tjänster vi erbjuder. Om du inte skulle vara nöjd med din vara av någon anledning, har du rätt att byta eller få pengarna tillbaka genom distanshandelslagens ångerrätt.

Läs mer om vår 100% Nöjd Kund Garanti.

Lägsta prisgaranti
För att ta del av vår lägsta prisgaranti måste ordern uppfylla våra villkor. Läs mer om vår lägsta prisgaranti.

Reservationer
Vi reserverar oss från uppenbart felaktiga priser eller misstag som kan ha uppstått på vår webbplats och/eller order. Vi reserverar oss även mot att en vara kan vara slut även om webbplatsen säger att den finns i lager. Er beställning kan då restnoteras och vi skickar varan så fort vi får in nya. Ni kan även byta mot en likvärdig vara eller få pengarna tillbaka. Vi ansvarar inte för transportskador som uppkommer under frakt. Dessa skall anmälas till fraktbolaget i fråga. Vi reserverar oss även mot att bilder kan ge olika färgvariationer beroende på er skärm.

Avbeställning
För att avbeställa en vara måste detta ske innan vi skickat iväg er order. Avbeställning kan endast göras genom att kontakta oss via vår kundtjänst. Ange anledning och ditt ordernummer från orderbekräftelsen du erhållit via e-mail.

Kuponger
Endast en kupong kan tillämpas åt gången.

Falskbeställningar
Alla beställningar kan spåras med hjälp av ip-nummer och klockslag. Vi har avancerade system som kontrollerar alla beställningar. Skulle falskbeställningar uppstå kommer dessa att polisanmälas.

Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

* att webbplatsen innehåller cookies,
* vad dessa cookies används till och
* hur cookies kan undvikas.

Amorina.se använder cookies och de är en förutsättning för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Vissa cookies försvinner när du stänger din webbläsare och några lagras på din hårddisk som små textfiler. Cookies kan inte föra över virus eller skada din dator. Vill du inte acceptera cookies på Amorina.se kan du stänga webbläsaren nu, eller ställa in den så att du automatiskt nekar cookies.

Force Majeure
Amorina är befriat från påföljd och skadestånd om fullgörelsen av avtalet hindras, fördröjs eller försvåras av någon omständighet, såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, lagändringar, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer - som Amorina skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder Amorina inte heller kunnat undvika eller övervinna.

Kontakta oss
Har du frågor eller behöver hjälp kan du kontakta oss under våra telefontider eller via e-mail. Uppgifterna finner du på får "Kontakta oss" sida. Vänligen kolla över vanliga frågor och svar innan ni kontaktar oss via vår hjälpavdelning. De flesta frågor har ofta besvarats tidigare och vi sparar mycket extra arbete.

Hem  ·  Om Oss  ·  Kontakta Oss  ·  Mitt konto Mitt konto  ·  Varukorg Varukorg
Amorina Boutique Presentbutik, heminredning och doftljus Kontakta Kundtjänst - Läs mer 100% Nöjd Kund Garanti - Läs mer Handla säkert hos oss! - Läs mer

Den 26:e juni 2017 - 19:15:33





Alltid 14 Dagars Ångerrätt



Snabba Leveranser



Lägsta Pris Garanti